Träningsplaner

I morgon ska jag och Billy till brukshundklubben. Det är nämligen näst sista gången på allmänlydnadskursen och det innebär bland annat att jag har ganska kort tid på mig att lära honom att slicka sig runt munnen på kommando...

onsdag ska vi också till brukshundklubben. Då är det grillkväll och fri träning, och vi ska träna på skott. Billy bryr sig inte om påsksmällarna, han blir inte rädd eller orolig och reagerar knappast något alls. Det bådat got, men jag vill ändå ge honom en chans att känna till ljudet innan vi gör MH.

10 maj börjar agilitykursen. Jag tror att vi kommer att tycka att det är roligt, och att det kommer utveckla lite mer lagarbete mellan mig och Billy.

15 maj ska vi vara med på en workshop. Min (vår) vän Sara håller som bäst på att starta ett hundföretag (med både utbildning och hunddagis) och jag tror att det kommer bli väldigt, väldigt lyckat. Jag tror att Ivan ska få följa med, han behöver varje tillfälle där han kan träna upp sin charm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0