Sportigt värre

När Ivan far som ett skott över gräsmattan ser han ut som en ko som nyss släppts på grönbete. Allt bus och hyss och all energi ryms liksom inte den där lilla kroppen. Det läcker liksom ut bus och hyss och energi ur alla hörn.

Han har orkat hänga med på alla upptåg i alla tempon hittills, och den här veckan tyckte jag att han var redo för lite upptrappning. Det är ju så olika, det där med valpar och vilka aktiviteter de klarar av och inte klarar av vid vilken ålder... Han har ju hängt med på långpromenader hela våren, men då i ett ganska Ivananpassat tempo.
Men hur som helst:
Igår tog jag med hundarna och ömsom joggade, ömsom powerwalkade 4 km i motionsspåret. Billy i sele och flexikoppel och Ivan lös och spritt språngande galen. Det var varkligen inga som helst problem för honom att hänga med (för mig däremot... HERREGUD vilken skamligt dåligt kondis jag har.)

Båda hundarna var väldigt nöjda med den rundan, och idag körde vi på samma koncept - fast på hemmaplan. Då blev det 3 km, men med samma tempo (tid/kilometer).
Det fungerar jättebra att ha Ivan lös, han följer vackert med och bryr sig inte om mötande människor eller ägnar spännande lukter någon särskild uppmärksamhet. Duktig, duktig pluttis..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0