Putsa, putsa, putsa

På söndag är det utställning och Billy förbereder sig genom att börja fälla päls.
Hurray liksom.
Det blir med andra daglig puts fram till helgen.
Som tur är tycker Billy att det är jätteskönt att bli gummikardad. Han är faktiskt riktigt kool när det gäller att möjlig typ av vård. Han är van vid att bli pillad på och grejad med och undersökt. Nu för tiden brukar han till och med somna en stund när vi klipper klorna på honom...

När jag var på Gekås senast köpte jag en ny kloklippare. En helt vanlig i saxmodell, utan fjäder. Jag tycker att den här modellen är betydligt bättre än de andra som finns, och de hade den i en lite större storlek än vad jag har sett förut. Den är från Dogman och jag tror att jag inte ens betalade 25 spänn för den. (Man älskar ju Gekås. Det gör man.)
Kardan och schampot är från Hööks. Billys hud har varit lite känslig när det gäller schampo, så om han överhuvud taget schamponeras i stället för att bara sköljas av med vatten är det här det bästa hittills. Det är helt gjort på naturlig ingredienser, lindrar hudirritationer, vårdade oljor, rosmarin och jag vet inte allt. Nu badar inte mina hundar särskilt ofta. Men ändå.
Om han ska vara riktigt fin borstar jag honom med en fårskinnshandske också, då blir pälsen superblank. Det är ett gammalt stalltrick för att göra hästen tävlingsfin, och fungerar lika bra på hundar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0