Knak och plums sa det bara

Billy trillade i älven idag.
Lilla, lillplutten..!

Han klev längst ut på isen - som sprack.
På mindre än en sekund var han ovanför vattenytan igen och försökte kravla sig upp, men utan att lyckas. Frambenen och överkroppen lyckades komma upp på isen, men inte resten av Billy. Och det syntes att han var rädd, och att det var jobbigt för hans kropp att kämpa så. (Mitt hjärta alltså, herregud!)

Efter att ha satt fast Ivan på torra land gick jag ut på isen för att försöka fiska upp Billy, och det gick! Som tur var hade han täcke på sig, så när jag hade fått tag i det kunde jag dra upp honom. Tack och lov!

Sen gick vi med raska steg till bilen, jag tog av Billy det kalla och blöta täcket och gnuggade honom torr med en fleecefilt. Han huttrade och skakade och såg väldigt ynklig ut.

När han väl var varm och torr var han vid lika gott mod som vanligt, men jag misstänker att han inte kommer att bada i sommar. Han tyckte att vatten var läskigt redan innan han gick genom isen, så chanserna att få bada med honom i sjön är minimala...

Kommentarer
Postat av: Ingela

USCH!!!! Jag ryser bara vid tanken av vad som kunde ha hänt:((( tur han hade täcke som du fick tag i!!!

Ge honom varma kramar från oss!

2011-04-02 @ 23:55:58
URL: http://andeless.se
Postat av: Ninni Österholm

Fysjutton vad läskigt! Vilken tur att allt gick bra.

2011-04-03 @ 16:07:00
URL: http://salukitrix.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0