Följsamhet? Vadå?

Idag tog jag med mig hundarna ut till den övergivna gamla grusplanen.
Jag och Billy måste träna mer följsamhet och kontakt om vi (jag) ska leva ett långt och lyckligt liv utan att irritera oss (mig) på varandra (honom). Ivan är med som släptåg, han springer lös och är givetvis följsammare än följsammast. Typiskt Ivan.

Billys teknik är inte lika åtråvärd, han luktar och kollar och drar i kopplet och skiter väl fullständigt i om jag sliter mitt hår i frustration. Åtminstone till en början. Efter några minuter var han riktigt snabb på att vara uppmärksam och hänga med i mina tempo- och riktningsbyten och gick (oftast) lugnt bredvid mig där emellan. Det är i alla fall en början.

Efter att ha jobbat i ungefär en kvart belönade vi oss med en riktig långpromenad där hundarna fick vara lösa större delen av tiden.



Förresten!
Jag var i stallet med hundarna förut, och Ivans intresse har definitivt svalnat.
Mohahaha, jag är så slug..!

Kommentarer
Postat av: eahunddagis

VI länkar med glädje hit också, jättefin blogg&bilder! :)

2011-04-28 @ 07:41:02
URL: http://eahunddagis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0