DIY

Idag har jag provat att fylla gamla märgben.
Efter att läst många om och men och råd och tips på olika forum på nätet ska det tydligen vara sprättlätt; hundar äter uppenbarligen vad som helst. Mina bortskämda grabbar skulle antagligen inte bli helt överlyckliga om de fick ett märgben fyllt med grötigt torrfoder, men jag förstår själva idén.

Jag blötte upp lite av Billys torrfoder, när de hade sugit upp vattnet blandade jag i lite kycklingpastej (bortskämda var det, ja) och några små, små bitar blodpudding (bortskämda, som sagt) och sen toppade jag med en rejäl klick skinkost (var det någon som sa bortskämda?).
Och så rörde jag runt ordentligt innan jag kladdade der röran i märgbenen. Innan jag stuvade ner det i märgbenen fick Billy och Ivan provsmaka, och sedan satt de som fastklistrade vid diskbänken och försökte hypnotisera mig...

Hur som helst, nu ligger de i frysen och stelnar (benen alltså, inte hundarna).
I morgon ska de får prova den färdiga produkten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0