Rock'n roll och ingen impulskontroll

Eftersom jag är trött och tjock och bilen har hjärtstillestånd så har vi inte direkt tränat ambitiöst på klubben den här veckan, om en säger så.

Ivan är väldigt nöjd med det, men i dag tänkte jag vara bussig och låta Billy gå i långlina för att göra sig av med lite spring. Gissa om han blev lycklig när han insåg att promenadtempot kunde höjas till en nivå som han föredrar?

Däremot, en liten note to self:
Släpp inte linan!

Efter 250 meters promenad fick hundarna upp ett spår, och sen galopperade de mot horisonten i vindens hastighet. Jag höll inte i Billys lina, Ivan var lös. När Billy får upp ett spår slutar både hans öron och hans hjärna att fungera, och det är precis därför han inte får vara lös.

Tack och lov vände de och kom galopperandes tillbaka efter inte alls lång tid, men vad som kändes som typ ett dyn eller så. Efter det höll jag duktigt i linan, vill jag lova.

Oh well.
Nu ligger alla flockmedlemmar i soffan, nöjda och belåtna. 

Billy har förresten ett nytt täcke i softshell. Eller ja, nytt och nytt... Jag köpte det förra året, men passformen var bedrövlig, så det behövde få sig en omgång med symaskinen och det tog jag inte tag i förrän härom kvällen. Snyggt blev det i alla fall!




Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hmmm, det låter precis som Skrot det där med trasiga öron vid spår. Därför är det så skönt med vintern och snön. Då ser man ungefär vad de små nosretningarna är samt synretningarna och hunden kan löpa fritt under uppsikt på golfbanan!

2014-10-01 @ 19:57:56
URL: http://terriertassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0