Ivan och blåtiran - dag 4

I går såg det väldigt lovande ut, jag var inte riktigt beredd på ett bakslag.
 
Men jag lyfte på täcket och spanade på Ivans ögonlock det första jag gjorde när jag vaknade. Det var ingen fager syn. Han var både mer svullen än igår och mer kladdig än förut. (Vitt klegg i ögat liksom, svullnaden läcker uppenbarligen lite under nätterna...) Fan också! Tog av kragen, för om svullnaden ska se ut så där är det ärligt talat bättre att han får punktera den på egen hand.
 
Jag tyckte mig ana en förbättring ganska snabbt, och när vi var ute på promenaden hade svullnaden gått ner avsevärt. Därmed är det också rödare igen, eftersom såret kommer fram tydligare när det inte är lika uppblåst längre. 
 
Just nu ser det ut ungefär som det gjorde i torsdags. Han är inte så svullen, men det ser lite blött och rött ut. 


Blir det inte bättre under dagen behöver jag nog ringa och boka en tid direkt morgon. Så himla typiskt. Dessutom måste veterinären söva/sedera honom, annars finns det inte en chans att de får komma i närheten... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0