Ivan och blåtiran - dag 3

Om Ivan hade kliat duktig på ögonlocket under dagen i går?
Jajamen.
 
Det såg inte särskilt härligt ut när jag kom hem från jobbet, och jag var väldigt nojig över att svullnaden skulle vara fylld med var. Det var nämligen lite kladdigt...
 
Nåväl, jag tvättade och undersökte så gott det gick. Pivi var inte helt förtjust i att låta någon röra, om vi säger så. Efter både möda och besvär (och drama) var ögonlocket i alla fall rengjort. Sen fick Ivan ha krage på sig för att han inte skulle komma åt att klia och putsa.
 
Hund med badring.
 
Kragen har han haft på sig i princip hela dagen i dag också, han finner sig alldeles utmärkt med den på och just nu ser det rätt fint ut. Han är fortfarande svullen, men det är rent och torrt i alla fall. Dessutom får jag klia lätt och försiktigt på och kring ögonlocket, så det gör nog inte så ont längre i alla fall. 
 
Kämpa på, lilla loppa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0