Vaccinerade och sura

Jag är så nöjd med att det går att boka kvällstider hos veterinären. I dag hade vi tid för vaccination klockan åtta, och det var så lugnt och skönt på djursjukhuset - mycket bra för Ivans nerver! Nu är båda hundarna vaccinerade och sura, det är ju inte direkt deras favoritgrej att göra.
 
Han skällde visserligen ut både veterinär och djursjukvårdare efter noter i olika omgångar, men ändå. (Han fick i alla fall beröm för sina fina, vita tänder. Heheheee.)
 
Billy har lite tandsten, men i övrigt finfin munhälsa. Fin färg på tänderna och fint tandkött. Jag har ju ärligt talat aldrig någonsin borstat tänderna på någon av dem...  Köpte med mig en tandgnuggargrej i tyg och tandkräm med kycklingsmak hem i alla fall, men planerar nog att skicka in honom på tandstensskrapning under nästa år. Till dess kan jag väl gnugga lite på tänderna ibland, och förse honom med fler smarriga ben att gnaga på. 
 
Jag förstod det som att tandsten måste skrapas bort, att det inte hjälper med tandborstning – men att tandborstning åtminstone gör så att det inte ökar. 
 
Å andra sidan, efter fem år utan tandborstning har han nu fått lite, lite tandsten. Det borde väl ändå vara ganska bra betyg? (Även om tandsten så klart inte är någon höjdare.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0