Duktig Ivan!

Ivan har blivit så duktig på att apportera! Han kan kommandot "Hämta!" och springer då och hämtar sin pyttepyttelilla dummy. Det fungerar både om jag kastar den och om jag sätter honom och går och lägger den någonstans. 

Han hämtar och lämnar näääästan alltid i min hand. Vi behöver slipa mer på lämnandet, jag vill att han ska "leta upp" min hand bättre. Nu gör han rätt i 8-9 fall av 10, men jag vill säkra det mer. 

Där behöver jag nog ta hjälp av någon som kan det här bättre och kan hjälpa mig med lite smarta knep. Han är ju liksom inte direkt i handhöjd, om jag står upp behöver han hoppa för att nå handen...

Men hur som helst: Så himla duktig liten Pivihund! Jag är väldigt stolt över honom. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0