Från stallet till hundkojan

Jag är uppvuxen i ett tävlingsstall och hade egen häst i typ 100 år innan vi köpte Billy. Som hästtjej är en van vid stora djur som är experter på att skada sig, och de flesta har varit hos och med veterinären för att plåstra ihop hästen så ofta att de nästan är kvalificerade undersköterskor. Och så är vi jäkligt bra på det här med päls. 

Dvärgpinschrar är knappast den hårigaste hundrasen, men pälsen är ganska lik den som hästar har - om vi bortser från det där med vinterpäls. Just nu har Billy något av en fällperiod, han byter alltid lite päls vid den här tiden på året. Jag har precis varit ute och borstat av honom lite, men en Magic Brush. Han har en egen. Det är hästvärldens bästa borste och är expert på att ta bort lösa hårstrån. Sjukt effektiv och väldigt skön, Billy gillar massagen.

Då kom jag att tänka på att jag har fler grejer från hästvärlden. En fårskinnsvante för sista putsen och bästa glansen och en ryktväska som rymmer allt hundarna behöver när vi är på utflykt, träning eller tävling. Jag har sett att fler och fler hundmänniskor inser ryktväskans förträfflighet, och rekommenderar dem mycket varmt.
Och det här med självhäftande vetflexlindor. Så himla bra grej! Jag har dem i bilen, garderoben och ryktväskan. De går att använda till nästan allt. 


Åk och köp. Allt finns i närmaste ridsportsaffär.





Kommentarer
Postat av: Sofia

Men du! Varför har inte jag också tänkt på ryktväskan?! Är också hästtjej sen många år men fick sluta för 3 år sen pga ett diskbråck.

Svar: Åk och köp! Den som jag har kostar 99 kronor på Hööks, Jacson har med smart dragkedjeficka på utsidan och det finns billig på Biltema. :D
Lisa

2014-08-17 @ 21:36:32
URL: http://www.echosierra.se
Postat av: Jonna

Jag har en precis likadan ryktväska till småhundarna här hemma, och en något större från Jacson till den större hunden som har mer leksaker som belöning. Ryktväskorna är ett av mina absolut bästa köp! :)

2014-08-18 @ 01:36:31
URL: http://starkteam.wordpress.com
Postat av: Alexandra

Åh, jag köpte min väska för mer än ett år sedan på Gekås i Ullared. Tanken var då att bara ha den väskan när min hunds förra ägare vill låna henne, typ lägga hennes mat i osv. Som en reseväska. Sen exploderade det och nu är det träningsväskor överallt. Våran har också fått bli en träningsväska. Så himla praktiskt! Älskar den! :D

2014-08-18 @ 13:05:06
Postat av: Alexandra

Min adress ska ju finnas också! :P

2014-08-18 @ 13:05:36
URL: http://www.alexandrashunderi.blogspot.com
Postat av: sandra

Men vad smart! Och jag som gav bort alla ryktsaker nu när jag sålde hästen, tänkte inte på att man kan ha de på hunden :/.

Svar: Mina hundar gillar inte hästlukten, så de hade nog krävt egna grejer ändå. :D
Lisa

2014-08-25 @ 14:37:17
URL: http://nattstad.se/sansans

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0