Utflykt!

Jag och Lovisa samlade ihop våra glada hundar och styrde kosan mot Göteborgsudden. 
Sen blev det bus!
 
 
Och sen fick Ivan syn på ett gäng änder.
 
 
... så han bestämde sig för att göra en dykattack...
 
 
... det gick sådär. Han blev blöt och glad.
 
 
Sen var det fika!
 
 
Och efter det blev vissa trötta.
 
 
... och andra blev ännu tröttare.
 
 
Och sen åkte vi hem.
 

 
Och några viktiga tankar från dagen:
  • Det här med att tre vuxna hanar i samma ålder från två olika flockar umgås som bästa kompisar och helt utan tjafs.
  • Det här med att mina vuxna hanar tycker att den andra vuxna hanens lillebror är en helt okej kille och att de har överseende med valpfasoner och leker med honom på hans villkor.
  • Det här med att mina pinnar faktiskt kan ta det lugnt, vila och sova en stund under tiden vi är på utflykt. Så fantastiskt skönt! 
  • Det här med att Ivan fick syn på ett gäng änder som uppenbarligen såg smarriga ut och helt orädd plaskade rakt ut i Vänern och doppade hela kroppen flera gånger. Haha, dagens mest otippade grej! Tur att det var varmt ute i dag.
  • Det här med att hundarna kan följa med på utflykt någonstans där vi inte har varit på över ett år, spana in läget, vara lösa och busa och utforska - men ändå hålla sig inom navelsträngsavstånd hela tiden. Det är imponerande.
  • Det här med att jag älskar att umgås med mina hundar. De är verkligen världens bästa flock ♥

Kommentarer
Postat av: Paulina

Vilka härliga bilder! Det såg ut att ha varit en lyckad dag :)

2013-09-14 @ 06:25:49
URL: http://brukspinnar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0