Klurstart

 
I går skrev jag ut några banskisser inför träningen, fick massor av inspiration och ställde upp den här kluringen som start på banan. Det är en klass 3-bana, så lite väl avancerad för oss - men jätterolig att testa!
 
Billy var jättetaggad och höll farten och humöret uppe hela träningen. Slalomen var GRYMT bra, jag är så nöjd med att jag vågade prova nytt, tänka själv och lägga om tekniken helt med slalomträningen. Vi behöver fortfarande säkra ingångarna, men han förstår slalom på ett bättre sätt och vet vad som förväntas när vi kommer dit. Gött!
 
Billy är anmäld till två starter i Kristinehamn 29/9. Några dagar innan är det KM på Hammarö och två veckor senare är det KM på Sörmon. Efter det så är det ingen tävling i Värmland förrän 1/12. Typiskt!
21/9 är det sista omgången av Agilityserien i Värmland-Dals distrikt. I Munkfors. Vi får se om vi åker dit.
 
Jag har även blivit tillfrågad att rodda en träningscirkel i agility på klubben.
Det gör jag gladeligen, men helst inte i regn- och höstrusk eller snöstorm = lite dålig tajming så här i september.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0