Vi testar dörrteknik

 
 
Alltså, den här hunden ♥
Han är så härlig att träna med!
 
I går kom jag på ett nytt sätt att träna slalom. Det har ju varit lite kämpigt för oss, och fokuset har hela tiden varit varit framåt, så rak och snabb linje som möjligt mot sista pinnen. Det har gjort att Billy har "fuskat" med portarna, eftersom det snabbaste sättet att ta sig till sista pinnen är raka vägen dit.
 
Så, nu har jag tänkt om. Och tänkt att portarna verkligen är portar. Dörrar liksom.
Jag skickade in genom ena dörren, och tog emot honom när han kommer ut genom den andra. Belönade efter varje UT och skickade sedan in genom nästa dörr. Ingen fokus på linjen, utan bara fokus på att ta sig in och ut genom dörrarna.

Snabbt kunde jag minska belöningspunkterna, men han har fortfarande lätt för att fuska på de två sista (det syns i filmen), så fokus kommer att ligga på rätt ingång och rätt utgång. Där emellan fungerar det ju toppenbra :)
 
Våra nya "dörrar" överst (stjärnorna är belöning), och så som vi tränade förut nederst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0