Spår i snö

Jag ska alldeles strax gå ut och lägga ett spår till Billy. Vi fick en spårtid på söndag, och vi har inte spårat sedan han fick sin första etta för över en månad sedan. Dessutom har jag äntligen pratat med markägaren och fått klartecken på att det är okey att lägga spår i deras skog. Gött!
 
Det är ganska mycket snö, men de senaste dagarnas plusgrader har gjort att det är barmark runt alla träd.
 
Jag tänker mig ett spår på 4-500 meter med tre vinklar och återgång i samtliga, för det är verkligen något vi behöver träna på. Första vinkeln ska jag lägga ganska tidigt, innan han har kommit upp i sitt spårtempo och bara möljer på... Och så festar jag nog till det lite och spårar med en kaninfot (för första gången!) i stället för med Bambis fot. 
 
I går såg vi förresten spår efter vildsvin för första gången, bara några meter in i skogen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0