Viltspårsvecka

På torsdag ska Billy gå ett öppet spår, och det ser vi fram emot! Han är ynka två förstapris från att bli svensk viltspårschampion, så jag hoppas att han kommer i håg hur man gör...
 
... Det är nämligen ganska precis 6 månader sedan vi vilspårade sist. Hehe. Jag är verkligen the mighty master när det kommer till förberedelse.
 
I går la jag för säkerhets skull ett kort spår med tre vinklar (återgång i samtliga), liggtiden var typ 12 timmar. Billy var taggad, men ganska slarvig och eftersom jag helt glömde bort var jag hade lagt spåret blev det bitvis en del frågetecken. Vi får hoppas att vi båda har skärpt oss lagom till i morgon.
 
Han hittade Bambis fot till slut, utan några särskilda svårigheter. Första och sista sträckan spårade han riktigt fint, de två sträckorna där emellan var lite vimsiga.
Nåväl.
Vi satsar som sagt på att vila oss i form och att vara bäst när det väl gäller.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0