Vad har hänt sedan kastreringen?

Nu är det två veckor sedan Ivan kastrerades.
Här kommer en rapport:
  • Hans sår och stygn är helt borta, och jag misstänker att ärret kommer att bli finare om ett litet tag. Nu är det fortfarande lite knöligt.
  • Han hade uppblåsbar krage på sig till och från, mest till första veckan och mest från andra veckan. Sedan i söndags har han inte haft den alls. 
  • Jag skulle gissa att han har gått upp lite drygt 100 gram i vikt. 
    När han kastrerades vägde han knappt 3,6 kilo och jag skulle tro att han väger drygt 3,7 nu. Han är märkbart rundare över ryggen, vilket känns väldigt bra. Han har ju alltid varit en liten spink förut, med utstickande ryggrad, kors och höfter. 
  • Den allra största skillnaden är att han har blivit jättebusig. Han är lika pigg och kvick som förut, men det är mycket mer bus och lek. Han är lite fånigare och clownigare, och liksom lite mer avslappnad. 
  • Han har inte kissat inomhus en endaste gång (vad jag vet...) och det känns sannerligen som en seger. Även på promenaderna kissar han färre gånger.
  • Billy tycker inte att Ivan är det minsta konstig. Han har nosat lite på såret emellanåt, men annars är allt som vanligt.
Allt gott, men andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0