Sportigt

Agilityträning stod på schemat idag. Det är tävling på Lillerud på lördag och jag behövde kolla av svängar och slalom. Vi har skönt nog ett par träningskompisar nu för tiden; Lovisa och Bingo.
 
Ivan och Bingo leker jättebra, trots att Bingo är en ganska ny hund för Ivis och dessutom betydligt större än honom - och fluffig. Det ger sannerligen hopp, vill jag lova. De jagar och fintar och busar och springer. Glada hundar ska det vara!
 
Träningen gick bra - och Billy har så himla roligt!
Han är så glad när han får träna och hoppa och springa. Slalomen var bitvis riktigt fin, han börjar bli lite mer självständig nu. (Ivan är däremot mer av en naturbegåvning...). Vi provade att göra lite byten och lite "fulsvängar" med hinder-hinder-tunnel på raksträcka där Billy ska hoppa hinderna och svänga av innan tunneln och ta ett hinder i vinkel i stället. Älskar att han är så duktig på att ta mina signaler! Duktiga, duktiga hund!
 
Träningens höjdpunkt:
När jag stod och kollade på när Lovisa och Bingo tränade byten passade Billy på att äta upp en bit falukorvsskinn och sedan kräkas upp det (och lite annat smarrigt) på Ivan.
H e r r e g u d alltså. Denna cirkus... 
 
Mums...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0