Viltspår

Eftersom Ingela var så himla snabb på att undersöka möjligheterna att göra anlagsprov med Billy, så har vi varit ute och tränat på att leta upp bambis fot nu på kvällen.
 
Jag la ett spår direkt efter jobbet, och nästan fem timmar senare åkte vi ut.
Det var ganska längesen vi viltspårade, så spåret var bara 200 meter långt. Han tog upp det väldigt snabbt, jag körde på stilen "Nämen här går vi skogen och råkar ha spårsele på, inga konstigheter alls" och lät honom plocka upp spåret helt själv (försöker alltså att tänka sökruta i stället för upptramp och bara se vad som händer). Och det gjorde han minsann! Han fick vittring och satte av i en rasande fart, och jag fick hålla in honom ganska bestämt för att han inte skulle galoppera. Vid första vinkeln gjorde han ett litet omtag och gjorde en volt (hästspråk alltså, inte akrobatik), men sedan bar det av ut i lingonriset och det var inga tveksamheter alls.
 
Han blir inte helt överlycklig när han hittar bambis fot, och vill hellre ha annan belöning än själva klöven. Men nu kan han i alla fall förstå att jobbet är klart och spåret är slut där, vilket är väldigt skönt. 
 
Finaste Bill - han är så himla duktig! ♥
 
(Och jag skulle ha tagit några bilder, men hade fullt sjå med att slåss mot myggen - och sen var det liksom redan färdigspårat.)

Kommentarer
Postat av: Tingan&Flizan

Va roligt vart o när ska du göra provet?

Svar: Inte en aning faktiskt. Fick en tid på måndag (!!) - men jag jobbar ju i Karlskoga och hinner inte hem till 17, så vi fick avboka och jag antar att det inte dröjer så länge förrän jag får en ny tid. Och jag vet inte var vi ska vara. I Karlstad eller Kil skulle jag tro :)
Lisa Härdne

2012-06-23 @ 18:34:50
Postat av: Josefin

Hittade din blogg via Pungu och Rummels blogg. Roligt att läsa om någon mer som är aktiv med sina DP´s :D

Svar: Tack, vad roligt att höra! Och vilka fina tjejer ni har..!
Lisa Härdne

2012-07-04 @ 14:29:41
URL: http://www.flyingflames.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0