Ivan, dag 3

Ivan är pigg och glad idag, han har bajsat och ätit lite torrfoder och jag nojar fortfarande över att han inte får i sig tillräckligt mycket vatten. Han hänger med bra på promenaderna och jagar fjärilar och trippar runt som vanligt, lite långsammare tempo bara. Vi har mött och sett en del hundar, han tycker att är helt okey på behörigt avstånd men spänner till och morrar lite varje gång har får syn på en annan hund. Han är fortfarande väldigt öm över bröstkorgen, så vi har utvecklat en ny bärteknik.
Just nu tigger han bakad potatis och baconröra som aldrig förr, tydligt och högljutt. Lilla russinet.
 
Jag har pratat med Agria (ÄLSKAR Agria!) om vad som händer rent försäkringsmässigt, och fakturan från djursjukhuset har kommit (1640 spänn, direktreglerat och klart) tillsammans med ett meddelande om att vi ska på återbesök på fredag.
 
Här kommer en smarrig bild på Ivans rakade bröst och galna blåmärken, men han är som tur är inte särskilt svullen längre:
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Patricia

Skönt att han är piggare! Tycker han om ris? Testa att ge honom kokt ris så får han i sig lite mer vätska. Du kanske blöter hans foder? Det är också vätska i det. Skönt att göra-sina-behov-biten har kommit igång samt lite lek. Kram Patricia

Svar: Jag har provat med ris, men han blir så extremt kinkig med maten så fort han inte är helt 100 att han ratar det. Laxen fungerade bäst, men det är ju inte så konstigt ;D Idag har han ätit lite torrfoder och hundgodis och medicinen har jag gömt i lite ost. Han dricker fortfarande lite, men verkar inte det minsta uttorkad. Jag sprutar i honom lite vatten då och då. Eftersom han inte är särskilt aktiv jämfört med hur han är vanligtvis, så behöver han nog mindre vatten än vanligt. (Jag intalar mig det i alla fall...)
Lisa

2012-08-01 @ 18:11:12
Postat av: Paulina

Stackars lilla Ivan! Håller tummar och tår för att han snart piggar på sig.

Svar: Stort tack för tum- och tåhållningen :)
Lisa

2012-08-01 @ 20:52:30
URL: http://pingurummel.wordpress.com
Postat av: evie

åh.. har läst om vad som hänt! stackars lilla Ivan... det är aldrig ok att inte ha sån uppsikt över en hund att något sånt här hinner hända. Just i dag är jag smått traumatiserad själv då en agressiv rottweiler med sikte på att attackera kom sättandes mot mig och hästen i dag. Jag känner som så att lyssnar inte hunden på kommando då ska den inte gå lös. Och har man inte uppsikt och en väluppfostrad hund ska den inte vara lös (vet inte hur det var med dalmatinern i det här fallet... men i situationer med andra hundar har man väl extra uppsikt??) Hoppas stackars Ivan återhämtar sig snabbt!

Svar: Tack för stöd! Jag har också mött arga hundar med hästen några gånger. Bästa är att vända hästen mot hunden och antingen stanna eller skritta/trava mot den. Rider man åt motsatt håll triggar det lätt en jakt. Men det är skitsvårt.
Lisa

2012-08-02 @ 00:26:40
URL: http://evieastrom.com
Postat av: Emelie

Men ååååh, stackars liten! Man dör ju alltid en smula inombords när något händer med hjärtgrynen, och att sen se pärlan ha ont eller vara rädd är ju rent outhärdligt :(
Om Hobbe är dålig av någon anledning, och jag vill att han ska få i sig lite vätska brukar jag fylla en sån där plastspruta med vatten, lösa i lite honung och en nypa salt. Det brukar han kunna slicka i sig.
Hoppas lille Ivan snart är pigg igen!

Svar: Tack för sympatier och tips! Han är mycket bättre, lillplutten. Och jag provade faktiskt honungsvatten med lite salt i. Han totalratade det såklart. Ivan är en liten brat innerst inne...
Lisa

2012-08-03 @ 21:24:53
URL: http://www.solhem.biz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0