Dagens agility

Idag fick Ivan följa med när vi skulle träna.
Han provade både slalom och en kort kombination och är verkligen jätteduktig. Hindermässigt finns det inga problem alls, men lydnads- och fokusmässigt har han en låååång väg att gå. Haha. Men han är med och han tycker att det är jätteroligt, och det är huvudsaken.

Billy fick också träna lite slalom, men mest tränade vi på bana.
Han är jätteduktig, men jag misstänker att jag kommer att behöva amputera båda mina armar inom en snar framtid... När jag gör rätt så gör han rätt, och det är väl tur att min lilla virrhjärna faktiskt skickar ut rätt signaler till kroppen emellanåt. Vi hoppade däcket några gånger också, helt utan några som helst bekymmer. Duktig vovve!

Vi tränade lite på kontaktfält innan vi åkte hem. Det gick... sådär. Han är åtminstone inte det minsta tveksam inför balansbommen eller A-hindret, men han anser sig nog inte riktigt ha tid för kontaktfält, om man säger så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0