Yes!

Den senaste veckan har jag kört en hel del burträning med Billy.
Han hatar buren, eftersom han hatar bilen.
Men, han älskar när jag tar fram klickern.

Så vi har klickertränat fram en i alla fall lite bättre relation mellan Billy och buren.
Och igår lossnade så himla mycket; när jag sa "Buren!" så gick han in i den utan att tveka och lade sig till rätta och såg riktigt avslappnad ut - gång på gång. Jag jublade och prisade gudarna och gjorde en segerdans i köket.

Efter att vi avslutat träningen fick hundarna varsitt tuggben, och då gick Billy raka vägen till buren med sitt och låg där i flera sekunder innan han kom på sig själv. Haha.


Hund i bur!

Ivan älskar buren.
Han ligger hellre i buren än i igloon och brukar släpa in alla leksaker och tuggben han kan hitta, eftersom Billy helst inte går in och hämtar dem.
Han är smart, den där lille rackaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0