Woho! Tunneln!

Jag trodde faktiskt inte att Billy skulle våga springa genom tunneln ikväll. Han är ju något av en mes när det gäller nya grejer... Och han var väldigt skeptisk i början, men efter lite moraliskt stöd från de anda hundarna klarade han det galant. Och sen var det bara att fortsätta.

Ivan klev däremot raka vägen in i tunneln utan att tveka det minsta, han är väldigt orädd när det kommer till det mesta materiellt här i världen.

Vi tränade på några hinder också, och det gick bättre än förra gången. Fokusen var däremot inte på topp, emellanåt fanns det många betydligt roligare saker än vad jag hade att erbjuda. Plåga Hugo eller dribbla runt Ivan till exempel...






Det här är andra gången vi ens är i närheten av något som skulle kunna likna agility, och både jag och Billy är verkligen helt gröna. Jag hoppas att vi får plats på någon grundkurs till våren.

Kommentarer
Postat av: jenny

Åh agility är så skoj, hoppas ni går någon kurs! Jsg är helt såld på det och Stella älskar det också :)

2011-03-15 @ 12:11:00
URL: http://enlitenrod.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0