The fun kind of therapy

Idag har Sara varit här och delat med sig av sin vishet*.
Vi skulle egentligen bara ha burterapi med Billy, men Ivan är ju så himla döcharmig när han skäller ut folk i förebyggande syfte att han fick var med på ett hörn. Eftersom han är jäkligt lättlärd och rolig att jobba med fick han vara med som pausunderhållning. Sötnosen!

Burträningen gick jättebra. Billys lilla, lilla vimshjärna fick jobba på lite högre växlar än vad han är van vid, något som märktes ganska tydligt när han liksom föll i koma efter några minuter(!). Efter en stunds vila provade vi några omgångar till och det gick bättre och bättre.
Billy blir betydligt mer motiverad och taggad av att belönas med bus i stället för godis, och Sara är the master of hundbus. Jag fick massor av smarta och roliga tips på hur jag kan belöningsleka med Billy, och det är verkligen jätteroligt att leka med honom.  Finaste killen ♥

 




*Sara brinner för shaping och har oehört många smarta tips och lösningar i lager. Dessutom är hon jättebra på att visa och exemplifiera och förklara. Jag har så himla fina vänner..!


Kommentarer
Postat av: Sara och Dagmar

Åh, sickna fina ord! Jag blir alldeles rörd.



Och du, du är också en bra vän. En bra vän med ett stort kontaktnät! :) Dessutom är du bra på att ta instruktioner och det är det inte alla som är serru!



Kram på dä!

2011-03-20 @ 22:42:25
URL: http://www.magasinvera.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0