Agilitykursen #3

Billy startade kvällen med att göra sin bästa slalom någonsin - gång, på gång, på gång!
Fan vad gött att det börjar släppa och det börjar bli säkert. 
Jag var så stolt över honom att jag kunde ha börjat gråta 
 
Kontaktfälten var det värre med, och det vet jag ju. Vi har inte slipat dem på ett tag, så jag behöver skaffa mig en plan och vet ärligt talat inte vad jag ska göra. 
Helst vill jag att vi ska ha en teknik som ligger mittemellan running contacts och två av två på, men det kanske bara är att drömma om? En targetteknik som bara är ett avstamp, inte ett stopp, och som fungerar utan frikommando. Ja, ni hör ju vilken utopi det är...
I morgon ska vi träna med team Sillgo, då ska vi testa båda, analysera och välja. 
 
Till helgen är det tävling.
Det blir Billys sista för i år, på hemmaplan och allt.
Eftersom vi har ändrat en del i handlingen och inte kört banor på ett tag så har jag inte så höga förväntningar, men vi behöver ju träna mest av allt på själva tävlingssituationen så det är väl bara att köra på och hoppas på det bästa...
 
 
 
 
Det vore nice att avsluta säsongen med en pinne, samtidigt som min strategi är att plocka massor av pinnar nästa år - och egentligen kan tänka mig att spara dem till dess. Jag siktar nämligen på att vara utmanare till årets Agilityhund (eller årets Rookie) när det är dags för dvärgpinscherklubbens "Årets hund" 2014. Dessutom gillar jag idén med diplom i klass 1 och 2, vilket förhoppningsvis innebär att vi inte behöver ha så himla bråttom till klass 2.
 
Åh, det är en hel del grubbel här...
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Grattis så kul att det sitter nu :)
Lycka till i framtiden. Har tyvärr inga tips då jag aldrig provat agility.

2013-11-28 @ 10:29:39
URL: http://www.echoserra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0