Rapport

Nu har vi kommit hem från tävlingen och jag har ingen bild eller film - bara ett härligt leende och världens bästa hund. ♥

I första klassen (Ag) fick vi 15 fel och en åttondeplacering, Billy var rätt övertaggad och tog några egna initiativ - men slalomen satt som den skulle och sista halvan av banan var klockren. Jag är väldigt förvånad över att han hoppade av gungbrädan innan den landade, det har han aldrig gjort förut. Annars var missarna inte så himla konstiga, vi fick vad vi förtjänade.

I hoppklassen var känslan GRYM men jag gjorde en handlermiss och var otydlig så vi fick 5 fel. Trots det så var flytet helt fantastiskt och han kändes verkligen så himla med mig hela banan. Plus att banan var jätteroligt! (Jag ska försöka rita upp den och spara den till någon träning.) Vi hamnade på sjunde plats i den klassen. 

Jag är verkligen SUPERNÖJD med tanke på hur dåligt förberedda vi faktiskt var. Bara det att han höll sig på banan, inte skällde ut någon funktionär eller domare, eller drog iväg på eget ärevarv gör mig alldeles stolt. Bästa Bill!  
 
Nu siktar vi på nästa tävling, det är en ny inoff om två veckor.
Då jäklar! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0