Födelsedagsbus

Vilken härlig dag vi har!
Det regnar inte, så vi åkte ut till Göteborgsudden och hundarna sprang lösa, busade och fotograferades och kände på kalla vattnet. Det märks verkligen att de njuter av livet ♥
 
 
 
 
 
 
 
 

 




Och det bästa av allt:
Efter att jag hade tagit av dem koppel och halsband och tagit de första bilderna, så såg jag hur det närmade sig någon från skogen. Med hund. Som var lös. På en millisekund sa jag "STANNA!" till mina hundar - och de stod still. På riktigt. De såg den andra hunden och de stod still. Jag kunde krångla med Ivans koppel och släppa fokus på Billy och han stod still. Jag trodde helt ärligt att jag aldrig skulle få uppleva en så perfekt lydnad och impulskontroll med de här hundarna - men de stod still. 
Är fortfarande helt salig, vill  jag lova.

(Räknar kallt med att det var en engångsföreteelse. Men ändå!)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilka fina bilder!

2012-11-04 @ 22:03:06
URL: http://www.echosierra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0