Tjockskalle?

Billy skötte sig utmärkt på gårdagens utställning, men det gjorde inte domaren.
Hahaha.
Domaren dömde fram den hund som sprattlade och galopperade och gjorde frivolter i kopplet, som inte stod uppställd eller kunde stå på bordet som nummer 1 i bhkl. Billy blev tvåa, med motiveringen: Jag vill att han ska ha elegantare bakskalle.
Jag såg ut som ett frågetecken, men kände ändå att min hund är bäst i hela världen. Jag låter kanske bitter när jag klagar på domaren, men det är jag absolut inte. Jag är jättenöjd med Billy, han är fokuserad på helt rätt saker och visar sig från sin främsta sida inne i ringen. Han är verkligen stenkool på utställningarna och gör precis som han ska nu, och det är jätteskönt..!

Något annat som verkligen är skönt är att det här är vår sista inoff för i år.
Nu får det vara nog med knasiga domare som inte vet hur en dvärgpinscher ska se ut, vi behöver inte lägga tid på sådant.

Här är hela kritiken:

2011-05-07 | HP 2bhkl | Värmlands Kennelklubb, Ängevi

1,5 år gammal hane. Kunde tänka mig elegantare bakskalle. Välkroppad, bra bett och tänder. Bra förbröst. Bra vinklar fram, något /ord/ bak. Rör sig OK. Mycket välpresenterad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0