Här ska minsann odlas föremålsintresse..!

Billy har hittills inte varit särskilt intresserad av att kampa. Han är mer en ro-hit-med-osten-då-för-tusan-typ av hund. Just nu jobbar vi en hel del med att leka och väcka föremålsintresse.

Idag köpte jag en sån här boll:

 

Och nu har jag introducerat den.
Det är första gången jag introducerar en leksak över huvud taget. Innan har han liksom bara fått dem, men nu byggde jag upp en lek och en jakt och massor av bus och en spänning kring bollen innan han fick den. Lite väl ambitiöst kanske - men jösses, vilken succé!

När han väl fick tag på bollen hade vi dragkamp och jagade varann och busade som bara den i flera minuter, innan jag avbröt leken medan han fortfarande tyckte att bollen vara skitrolig. Nu hoppas jag att bollen har tillräckligt positiv laddning för att kunna följa med och vara skitrolig på kursen i morgon...

Kommentarer
Postat av: Ninni Österholm

Åh, vilken fin hundblogg du har! Har inte tittat på den tidigare, men ser ju en del foton osv på buke. Hoppas det går bra på kursen med Billy imorgon :)

2011-03-22 @ 21:34:37
URL: http://salukitrix.wordpress.com
Postat av: Sara

Hohoho, jag har lärt upp dig väl! :) Bra jobbat!

2011-03-24 @ 08:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0